dissabte, 7 de desembre del 2013

My very first amigurumi pattern... Mac, Mec...Mic!


[ENG] I was thinking about the Christmas presents a while ago and I decided I wanted to crochet a famous tv character here in Catalunya, Mic. The thing is that I thought I would find a pattern on the internet but...oh, horror, I couldn't find any. After a while I checked again...and nothing. So finally I decided to design my very first amigurumi pattern, thinking it wouldn't be that hard...well, it wasn't that hard but it took my quite a lot of time, specially to write the pattern down and to find the perfect dimentions. 
And I feel happy and proud of myself and I've decided to share my pattern with you (under a Creative Commons License; please see terms here).
If you ever try to do it will you please, please, please, mention me as the designer (wow, how I like the sound of it)? Thank you!
And if you have any questions, don't hesitate to ask!














[CAT] Ja fa un temps que li donava voltes al tema dels regals de reis i vaig pensar que un Mic de
ganxet seria genial, així que sense perdre el temps em vaig posar a buscar un patró per la xarxa i...oh horror, no n'hi ha (o si més no jo no l'he sabut trobar)!!! Per un temps vaig esperar si algú en feia algún però res de res, alguna foto del mestre en qüestió però sense patró (en podeu trobar a L'atelier de l'Obi o a  Ganxetades per exemple).

Total, que fa un parell de setmanes vaig decidir liar-me la manta al cap i intentar fer-lo jo soleta de zero. Pensava que només son boles i cilindres, que no seria tant complicat...i bé, tot i que no és mooooolt complicat m'ha costat força però estic suuuuuuuuper contenta amb el resultat. S'hi assembla i tot!!
I com estic tant contenta, aquí us deixo el meu patró (deixo que em tireu floretes...i critiques!!). El patró està sota una llicència de Creative Commons, així que mira les condicions per poder citar-me correctament.
Per cert, si alguna ànima es deixa caure per aquí i mai vol fer-lo i en parla en algún blog...podríeu dir que la mare inicial de l'orgullosa criatura sóc jo?? Gràcies!!!

Abbreviations / Abreviacions
ch = chain; cadeneta
st = stitch or stitches; punts
sc = single crochet (US), double crochet (UK); punt baix
dc = double crochet (US), treble (UK); punt alt
ss = slip stitch; punt nan
inc = increase; incrementar
inc 2 = increase by working 2 sc into one st; incrementar 2 punts en un punt
dec = decrease; disminuïr
dec 2 = decrease 2 st down to one, disminuïr 2 punts a un.
FO = finish off; tancar

Head/ Cap                                             Nose/ Nas
Orange yarn / Llana taronja                   Red yarn/ llana vermella
1. 6sc into magic ring                           1. 6sc into magic ring
2. 2sc into each st (12)                         2. 2sc into each st (12)
3. [1 sc, inc 2] x 6 (18)                          3. [1 sc, inc 2] x 6 (18)
4. [2sc, inc 2] x 6 (24)                           4. [2sc, inc 2] x 6 (24)
5. [3sc, inc 2] x 6 (30)                           5-6: work 24 sc for 2 rounds
6. [4sc, inc 2] x 6 (36)                           7. [2sc, dec 2] x 6 (18)
7. [5sc, inc 2] x 6 (42)                           8. [1 sc, dec 2] x 6 (12)
8. [6sc, inc2] x 6 (48)                            9. [dec 2] x 6 (6)
9-15: work 48 sc for 7 rounds               10. FO
16. [6sc, dec 2] x 6 (42)
17. [5sc, dec 2] x 6 (36)
18. [4 sc, dec 2] x 6 (30)
19. [3sc, dec 2] x 6 (24)
20. [2sc, dec 2] x 6 (18)
21. [1 sc, dec 2] x 6 (12)
22. [dec 2] x 6 (6)
23. FO

Ears / orelles                                     Eyes/ Ulls:
Green yarn / llana verda                    White yarn/ llana blanca
1. 6sc into magic ring                        1. 6sc into magic ring
2. 2sc into each st (12)                      2. 2sc into each st (12)
3. 8 sc, [2 dc in next sc] x 4 (16)        3. [1 sc, inc 2] x 6 (18)
4. 12 sc, [2 dc ] x 4 (20)                    Make two of these and join them together using a slip stitch.
5. work 20 sc for 1 round                   To fill the gap in between, 4 dc and then continue with single crochet
6. FO                                                 all along. When attached to head, add 2 safety eyes.

Body/ Cos                                            
Orange yarn / Llana taronja              
1. 6sc into magic ring                    20.[inc 2, 6 sc] x 6 (48)                 42. [1 dec, 1 sc] x 6 (12)
2. 2sc into each st (12)                 21-25. work 48 sc for 5 rounds.    43. [1 dec] x 6 (6)
3. [1 sc, inc 2] x 6 (18)                  26. [inc 2, 7 sc] x 6 (54)                 44. FO
4. [2sc, inc 2] x 6 (24)                   27-29. work 54 sc for 3 rounds.
5-6. work 24 sc for 2 rounds         30. [1 dec, 7sc] x 6 (48)
7. [inc 2, 11 sc] x 2 (26)                31-32. work 48 sc for 2 rounds.
8-9. work 26 sc for 2 rounds         33. [1 dec, 6 sc] x 6 (42)
10. [inc 2, 12 sc] x 2 (28)              34. work 42 sc for 1 round.
11. work 28 sc for 1 round           35. [1 dec, 5 sc] x 6 (36)
12. [inc 2, 6 sc] x 4 (32)                36. work 36 sc for 1 round
13.work 32 sc for 1 round            37. [1 dec, 4 sc] x 6 (30)
14. [inc 2, 7 sc] x 4 (36)                38. work 30 sc for 1 round
15-16. work 36 sc for 2 rounds    39. [1 dec, 3 sc] x 6 (24)
17. [inc 2, 5 sc] x 6 (42)                40. work 24 sc for 1 round
18-19. work 42 sc for 1 round      41. [1 dec, 2 sc] x 6 (18)

Arms/ Braços (x 2)
Start with green yarn/ Comença amb llana verda.
1. 6sc into magic ring                
2. 2sc into each st (12)            
3. [1 sc, inc 2] x 6 (18)
4-9. Work 18 sc for 6 rounds.
10. Change colour to yellow/ Canvi de color a groc
10-14. Work 18 sc for 5 rounds.
15. Change colour to orange/ Canvi de color a taronja.
15-42. Work 18 sc for 27 rounds.
43. [1 dec, 1sc] x 6 (12) (this will give the wrist shape). Start stuffing.
44.[1 sc, inc 2] x 6 (18)
45.[2sc, inc 2] x 6 (24)  
46*-53. Work 24 sc for 8 rounds.
54. [1 dec, 2 sc] x 6 (18)
55. [1 dec, 1 sc] x 6 (12)
56.  [1 dec] x 6 (6)
57. FO
*(at round 46 you must join the finger while you are crocheting/ afegeix el dit a la passada 46 mentre vas fent els punts)
Finger/Dit (x2)
1. 3 sc into magic ring
2. [2 sc, inc 2] x 1 (4)
3-4: work 4 sc for 2 rounds
5. [2 sc, 1 dec] x 1 (3)
6. [1 sc, 1 dec] x 1 (2)
7. FO

Legs/ cames (x 2)
Start with yellow (començar amb groc)
1. 6sc into magic ring                  
2. 2sc into each st (12)              
3. [1 sc, inc 2] x 6 (18)
4-10. work 18 sc for 7 rounds
11-18 change colour to orange (canvi a taronja); work 18 for 7 rounds
19-32. change to green (canvi a verd); work 18 for 14 rounds.
33-47. change colour to orange (canvi a taronja); work 18 for 14 rounds.
*
Boots/botes
White yarn/ Llana blanca
1. 6sc into magic ring                  
2. 2sc into each st (12)    
3. [2 inc next 2 st, 4sc] x 2 (16)
4. [2 inc next 4 st, 4 sc] x 2 (24)
5. [2 inc next 6 st, 6 sc] x 2 (36)
6. 4 sc, 4 dec, 28 sc (32)
7. 1 sc, 4 dec, 27 sc (28)
8. 6 dec, 16 sc (22)
9. 4 dec, 18 sc (18)
* join with the end of 47th round on leg.







21 comentaris:

  1. Uaauuuu,t'ha quedat genial, és tal qual!! Gràcies per compartir!! Aprofit per felicitar-te pes bloc, m'agrada molt :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha estat l'excusa per començar a fer patrons, tot i que no sé si amb d'altre el resultat seria igual...
      Gràcies!!!!

      Elimina
  2. Hola!! Acab de descobrir el teu blog i m'encanta!! Precisament estic preparant una entrada sobre el Mic que vaig fer l'any passat per la meva filla. Em va passar com tu, no trobava un patró de cap manera, així que vaig fer una mescla: cap i cos del patró d'amineko (el gat de ganxet) i la resta improvisant. El resultat va quedar una mica desproporcionat però la destinatària va quedar encantada, que és el que importa ;)
    Besades!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, jo també t'he descobert ara!
      Lo del Mic, no hi havia pensat en l'amineko, bona pensada!
      Jo estic prou contenta del meu, però com tu dius, qui el rep (que té 2 anys) fliparia encara que fos coix, jejeje...
      Tens el teu penjat al blog? No l'he trobat
      Gràcies!!!

      Elimina
    2. Hola!! Acab de publicar l'entrada d'en Mic en el meu blog i t'he enllaçat, per si qualcú s'anima a fer-lo i vol utilitzar el teu patró...
      Gràcies per compartir-lo, tan de bo l'hagués tengut l'any passat!!

      Elimina
    3. Ei Sílvia, que guai!!!
      Merci!

      Elimina
  3. Super xulooooo!! Jo també el vaig estar buscant i res de res...gràcies per compartir el patró!!Yujuuu!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un plaer !!! Suposo que sempre hi ha algú que el penja al final, jejejej

      Elimina
  4. Anònim12/09/2013

    T'ha quedat fantàstic Mian! Jo el trobo igual!!

    (per cert, les manetes són ♥♥♥♥)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jejejej...
      A mi també em fan molta gràcia les manetes així amb el canell marcat...

      Elimina
  5. Genial el teu Mic Mian!!! jo encara tinc el patró en brut! tot anotadet això si, també el vull transcriure perquè hi ha molta gent que me l'ha demanat!!! us has explicat perfecte!!! jijiji ens han quedat súper diferents i són Mics ben reals!!! Felicitats!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies bonica! Tens tota la raó, ben diferents,jejej!
      En part és una sort que no trobés cap patró, així m'he tret la por d'intentar fer un patró jo mateixa...això sí, no sé jo si em veure capaç de coses més complicadetes...suposo que tot serà "ensayo y error".
      Per cert, genialísissssssssssims els personatges del Mago de Oz.
      Petons!!!

      Elimina
  6. Anònim12/18/2013

    Ei, m'ha encantat encara no l'he començat però serà el meu projecte de Nadal. La meva filla al·lucinarà!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ja explicaràs què tal! Jo espero que el meu nebot també flipi...
      Si hi ha algún dubte (o correcció a fer) ja m'ho faràs saber!

      Elimina
  7. Hola, estic miran els teus patrons del mic, i perdona la meva torpesa, pero els patrons dels braços quins son ? soc novata en el tema.... Per cert t'ha quedat xulissim !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres Janna, tens raó! Me'ls havia deixat!!! Ara mateix ho arreglo!!
      Gràcies per dir-m'ho!

      Elimina
    2. Gracies a tu pel patró i ser tan amable .
      Un petó molt fort !!!!

      Elimina
  8. Bona iniciativa, hi ha molta gent buscant patró! No coneixia el teu blog, moltes gràcies per citar-me. Aquest que enllaces és el meu primer Mic, però he fet altres versions i al setembre vaig publicar un patró de compra.
    Ara que t'he trobat vaig a fer un passeig pel blog!!
    Gràcies de nou!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ala que guai veure't per aquí!
      Ara he vist que vens el patró a Llanàrium, no? Molt bé!!
      Benvinguda, espero que t'agradi la passejada...

      Elimina
  9. Hola. Gracies pel patró. He començat a fer-lo,abans que res, dir que soc novata amb el ganxet i em trobo amb el dubte que el cos comença sent estret i acaba mes aple i sense tancar del tot. Pensaba que la part sense tancar es la que s'uneix amb el cap i per aixo no em quadra doncs a la foto la part estreta es on va el cap. Si em podries resoldre el dubte...gracies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! Que bé que t'animis a fer el meu Mic! Ara fa dies que no me'l mirava el patró...potser no has llegit bé les files que s'han de fer al cos i per això no et "tanca". Hauries d'acabar tenint 44 files i a la 43 hauries de tenir només 6 punts. On hi ha els passos a fer del cos, està en 3 files. Podria ser això? On uneixes el cap és on tens 12 punts i on uneixes les cames on tens 6 punts.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics